Президентські вибори-2010: останні рейтинги

29 грудня 2009

Прес-конференція

Українське національне інформаційне агентства «Укрінформ»

Організатор Круглого столу — Фонд “Демократичні ініціативи”

Учасники:

  •  Ірина Бекешкіна — науковий керівник Фонду “Демократичні ініціативи”, старший науковий співробітник Інституту соціології НАН України; 
  • Олександр Вишняк – керівник фірми «Юкрейніан соціолоджі сервіс»

 

Загальнонаціональне опитування населення України було проведене Фондом «Демократичні ініціативи» та фірмою «Юкрейніан соціолоджі сервіс» з 12 по 26 грудня 2009 року. Усього було опитано 2010 респондентів за загальнонаціональною вибіркою, репрезентативною за такими характеристиками, як стать, вік, освіта, тип та регіон проживання. Похибка вибірки не перевищує 2.3%. Опитування проведене за фінансової підтримки Фонду «Відродження».

Результати опитування


•Якби вибори відбулися в останню декаду грудня 2009 року, то серед тих, хто має намір узяти участь у виборах, 33.6% громадян підтримали б на цю посаду Віктора Януковича, на другому місці – Юлія Тимошенко (19.2%). Далі за кількістю набраних голосів ідуть: Сергій Тігіпко (9.23%), Арсеній Яценюк (6.1%), Віктор Ющенко (3.7%), Петро Симоненко (3.4%), Володимир Литвин (2.6%), Олег Тягнибок (1.6%), Інна Богословська (1.3%), Анатолій Гриценко (1.3%). Жоден із решти кандидатів не набирає 1%. Готові проголосувати проти всіх 5.3% і ще 11.1% не визначилися зі своїм вибором.
 

• В опитуванні не виявилося істотних відмінностей у підтримці кандидатів у першому турі за віковою ознакою, за єдиним винятком – Петра Симоненка значно більше схильні підтримувати виборці найстаршого віку (старше 55 років) – 8.2% (1.2% серед молоді до 30 років і 1.5% – серед виборців у віці 30–54 роки). Залежно від рівня освіти істотні відмінності виявилися лише у підтримці Петра Симоненка, за якого найбільше готові проголосувати виборці із незакінченою середньою освітою (8.0%) та у Сергія Тігіпка, якого, навпаки, більше підтримують виборці із середньою спеціальною (12.1%) та вищою (12.3%) освітою.

• Юлію Тимошенко у першому турі значно більше підтримують жінки (21.6%), ніж чоловіки (16,1%), а Віктора Януковича – дещо більші чоловіки (35,6% і 32,0%). У решти кандидатів істотних відмінностей у підтримці чоловіків і жінок не виявлено.

• Найбільші відмінності у підтримці кандидатів виявилися залежно від регіону. У Західному регіоні найбільшою підтримку отримала Юлія Тимошенко – 22,0%, далі йдуть Віктор Ющенко (13.9%), Віктор Янукович (11.1%), Арсеній Яценюк (10.8%), проти всіх проголосували б 4.3%. У Західному регіоні виявилося найбільше тих, хто ще не визн6ачився із вибором – 20.7%. У Центральному й Північно-Східному регіоні на першому місці теж Юлія Тимошенко (34.2%), далі йдуть Віктор Янукович (18.4%), Сергій Тігіпко (10.0%), Арсеній Яценюк (6.5%), проти всіх – 7.6%, не визначилися з вибором – 7.6%. У Південному й Південно-Східному регіонах на першому місці Віктор Янукович (45,1%), далі – Сергій Тігіпко (11.9%), Юлія Тимошенко (9.3%), проти всіх – 7.5% і 11.7% не визначених. У регіоні Донбасу й Криму перше місце посідає Віктор Янукович – 62.6%, друге – Сергій Тігіпко (8.1%), далі ідуть – Юлія Тимошенко (5.8%), Петро Симоненко (5.3%), проти всіх – 2.5% і 7.2% не визначених.

• Серед причин вибору кандидата головними є ідеї, пропозиції кандидата (36%), певність, що кандидат бачить реальні шляхи виходу з кризи і забезпечення економічного піднесення країни (25%). Привабливість особистості кандидата (24%), переконаність, що кандидат має найкращу стратегію майбутнього розвитку країни (23%), що кандидат має найкращу команду професіоналів (20%) і що кандидат дбатиме про своїх виборців (19%).

• Основними мотивами голосування за Віктора Януковича є його ідеї та пропозиції (36%), впевненість, що він має найкращу команду професіоналів (33%) та бачить шляхи подолання економічної кризи (31%). Юлія Тимошенко насамперед приваблює своїх виборців як особистість (40%), її ідеї та пропозиції (35%), а також те, що вона бачить шляхи подолання економічної кризи (35%). Основне для виборців Сергія Тігіпка – те, що він бачить шляхи подолання економічної кризи (39%), приваблює як особистість (34%) та має стратегію розвитку країни (30%). Для виборців Арсенія Яценюка головне – те, що він бачить шляхи подолання економічної кризи (28%), що він привабливий як особистість (23%), а також його ідеї та пропозиції (26%). Виборці Віктора Ющенка поділяють його ідеї та пропозиції (40%), вважають, що він має найкращу стратегію розвитку країни (28%), а також певна частина вважає його «найменшим злом» у порівнянні з іншими кандидатами (17%).

• Якщо до другого туру вийдуть Юлія Тимошенко та Віктор Янукович, то у останній декаді грудня 2009 року за Віктора Януковича готові проголосували проголосувати 42.9% виборців, за Юлію Тимошенко – 27.4%. Значна частина виборців – 18.7% – хотіла б проголосувати проти обох кандидатів і 9.2% не визначилися (1.8% серед тих, хто б узяв участь у першому турі, у другому турі б участі не брали).

• У голосуванні другого туру не виявлено істотних відмінностей у підтримці Віктора Януковича чи Юлії Тимошенко залежно від статі чи віку, а от регіональні відмінності дуже істотні. У Західному регіоні Юлія Тимошенко набирає 40.3% голосів, Віктор Янукович – 14.5%, значна частина виборців – 26.8% воліла б проголосувати проти обох кандидатів і ще 16.6% не визначилися із вибором. У Центральному й Північно-Східному регіоні Юлія Тимошенко теж перемагає (42.3% голосів), Віктор Янукович набирає тут 23.4%, ще 21.7% проголосували б проти обох кандидатів і ще 9.4% не визначилися. У Південному й Південно-Східному регіонах, навпаки, попереду Віктор Янукович (60.3%), у Юлії Тимошенко – 16.6%, 15.4% –проти обох і ще 6.9% не визначилися. У регіоні Донбасу й Криму у Віктора Януковича 76.5%, у Юлії Тимошенко – 6.1%, проти обох – 10.9% і 5.3% не визначилися.

• Основними причинами, що спонукають громадян до участі у виборах, є: відчуття свого громадського обов’язку (44%), побоювання, що голосом може хтось скористатися (34%), бажання підтримати когось із кандидатів (24%).

• Основними причинами, через які люди ухиляються від участі у виборах, є: відсутність такого кандидата, за якого було б варто проголосувати (34% тих, хто не бажає іти на вибори), невіра у те, що вибори будуть проведені чесно (22%), переконання, що вибори нічого не змінять, бо президент насправді нічого не вирішує (17%), байдужість до виборів загалом, бо життя від того не залежить (16%).

 

Результати опитування
 

Інші новини


Початок   Попередня сторінка   1   2   3   4   5   Наступна сторінка   Кінець
^ Вгору