Чи готові українські медіа до внутрішніх та зовнішніх викликів? Оприлюднення результатів експертного опитування

4 вересня 2008

 

4 вересня 2008 р.,
 

Українське національне інформаційне агентство — Укрінформ

(вул. Б.Хмельницького, 8/16).

 

Організатори круглого столу — Фонд “Демократичні ініціативи”

 
Учасники:
 
  • Ірина Бекешкіна – науковий керівник Фонду „Демократичні ініціативи”,
  • Вахтанг Кіпіані – журналіст,
  • Євген Мінко – головний редактор журналу “Телекритика”,
  • Євген Радченко – директор з розвитку МГО “Інтерньюз-Україна”,
  • Вікторія Сюмар – Інститут масової інформації,
  • Олександр Чекмишев – голова Комітету “Рівність можливостей”.
 
 

Модератор: Ілько Кучерів – директор Фонду “Демократичні ініціативи”.

 
 
Питання для обговорення:
  • журналісти дали достатньо високу оцінку стану свободи слова в Україні і водночас зазначили наявність двох головних загроз: тиску грошей та продажність й “пофігізм” самих журналістів. Ці загрози наростатимуть чи їх можна зменшити? Що можуть зробити журналісти та громадськість, щоб убезпечити свободу слова?
  • медіа та журналісти у кризових ситуаціях – яку позицію вони мають посідати? Неупередженого фіксатора подій, аналітика, арбітра чи учасника конфлікту?
  • роль українських медіа під час російсько-грузинського конфлікту навколо Південної Осетії – чи були вони професійні та конструктивні?
 
 

Сучасна політична криза і медіа: опитування журналістів

 

Фонд „Демократичні ініціативи” в липні 2008 року провів опитування журналістів стосовно їхньої оцінки сучасної політичної кризи в Україні та ситуації зі станом свободи слова. Усього було отримано 37 відповідей.

 

· Позиції журналістів щодо оцінки нинішньої кризи поділилися навпіл: одні оцінюють кризу як суспільно-політичну, інші вважають, що правомірно говорити лише про політичну кризу, але не про суспільну.

· Переважна більшість журналістів вважає, що певна частка вини за нинішню політичну кризу лежить на українських засобах масової інформації: у медіа практично не було глибокого аналізу причин політичної кризи; медіа самі стали частиною політичного конфлікту, бо належать власникам із різних політичних груп; медіа готові за гроші подавати будь-яку інформацію – немає значення, правдиву чи ні.

· Більшість опитаних журналістів певні, що дострокові вибори Верховної Ради відбудуться. Так само як і дострокова відставка Юлії Тимошенко.

· Телеканалом, який найбільш об’єктивно висвітлював нинішню політичну кризу, був визнаний СТБ.

· Журналісти досить високо оцінили стан свободи слова в України – 6.64 за 10-бальною шкалою. На думку абсолютної більшості журналістів, у ЗМІ досить часто представлені різні точки зору – як влади, так і опозиції.

· Водночас жоден з опитаних журналістів не вважає, що свобода слова в Україні вже невідворотна. Переважає точка зору, що у свободи слова добрі перспективи, але певні вияви тиску є.

· Найбільше загрожує свободі слова, на думку журналістів, тиск грошей та відсутність у журналістів власної позиції, продажність і „пофігізм”. Більшість опитаних журналістів згодилися з тим, що журналісти в Україні зі сторожових псів демократії поступово перетворюються на цуценят, що служать політикам.

· Найбільш успішними політиками першої половини 2008 року журналісти назвали Юлію Тимошенко, Леоніда Черновецького та Арсенія Яценюка.

· Найбільш неуспішним політиком першої половини 2008 року був визнаний Віктор Ющенко, далі йдуть Віктор Янукович та Юлія Тимошенко.

Результати експертного опитування журналістів

 

 

Інші новини


Початок   Попередня сторінка   1   2   3   4   5   Наступна сторінка   Кінець
^ Вгору