Ірина Бекешкіна: Реформи, які робляться «вночі» завжди будуть викликати нові «майдани»

13 грудня 2010

  

Анастасія Береза, Інтерв'ю, 10.12.10 о 16:18
 

Адміністративна реформа, про конкретику якої відкрито ще декілька днів тому не хотів говорити навіть Прем’єр-міністр України, була оприлюднена у дещо незвичний, навіть, для діючої влади, спосіб – вночі. Перші відомості про її старт з’явилися на сайті Президента після 19-ої години вечора 9 грудня, після 23-ої з'явився указ про головні засади реформи і далі вже укази про звільнення та перепризначення конкретних міністрів. Таким чином, за ніч з 112-ти органів центральної виконавчої влади залишилося 63 – з них 16 міністерств, 28 служб, 13 агентств і 7 інспекцій. Наслідком реформи має стати скорочення понад 50% державних службовців, яке пообіцяли проводити не «з сьогодні на завтра», а не один рік». Доки експерти намагаються розібратися в складі нового Кабінету міністрів, ГолосUA попросив наукового керівника Фонду «Демократичні ініціативи» Ірину Бекешкіну прокоментувати старт реформи та спосіб її оприлюднення.

 
- Пані Ірино, як ви оцінюєте адміністративну реформу, яка стартувала сьогодні, так би мовити, вночі?

- Поки що важко сказати, чи це кланові розбірки та прибирання невгодних, чи це справді раціоналізація управління. Ми ще не знаємо, яка це реформа, ми ще не знаємо наскільки вона раціональна та розумна. Думаю, ми все це побачимо згодом.

- А як щодо способу оприлюднення цієї реформи?

- Вона повинна була бути оголошена публічно, навіть, можливо, на якійсь прес-конференції, тому що це важливо. Я не розумію чому цього не було зроблено… Спосіб ухвалення цієї реформи абсолютно недемократичний і, якщо зважати на те, що нас очікують непопулярні реформи, зумовлені, насамперед, економічним станом України, то такі недемократичні дії та відсутність діалогу між владою та суспільством, можуть постійно спричиняти нові «майдани».

- Наскільки демократичними, за вашими оцінками, є інші реформаторські ініціативи влади?

- Недемократичним, в першу чергу, є те, як це відбувається. Наскільки демократичні самі ініціативи… Я б не сказала поки що, що в цих реформах є якісь утиски. Наприклад, якщо взяти податкову реформу, то це, все ж таки, економіка і не можна сказати про її демократичність. Чи можна назвати демократичною пенсійну реформу, згідно якої підвищується пенсійний вік? Це йде на шкоду людям, але це роблять і абсолютно демократичні країни. Тобто не можна оцінювати економічні реформи з точки зору демократичності. Інша справа – спосіб, у який вони проводяться… Демократичного механізму ухвалення рішень в нас немає, воно відсутнє.

Наприклад, оголошення вночі адміністративної реформи стало несподіванкою, навіть, для тих, хто був при владі. Пан Бродський (голова Держкомпідприємництва – ред.), наприклад, написав на своєму блозі ввечері: «50% чиновників скорочують! ура!», а потім виявилося, що його відомство скорочують, а він про це не знав! Ну, як це може бути, люди?! Треба ж попереджати людей та керівників, яких будуть скорочувати! Хоча таке свого часу робив і Ющенко (Віктор – третій Президент України) з Гриценко (Анатолієм – ред.), якого просто звільнили і він про це дізнався з преси...

- Чому, на вашу думку, реформу не було оголошено публічно?

- Через страх перед суспільством і, взагалі, через відсутність звички та певної демократичної культури та звички до діалогу. В нас, взагалі, такої звички до діалогу немає. Її немає і в сім’ях, і в школі, і у вузах… У нас оця практика обговорень, діалогу, компромісу абсолютно не вироблена і тому такої культури в людей нема.

- Сьогоднішнє суспільство здатне змусити діючу владу до діалогу?
- Це залежить від того наскільки суспільство буде сильним.
Інші новини


Початок   Попередня сторінка   1   2   3   4   5   Наступна сторінка   Кінець
^ Вгору